سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا بهتر است سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت راه اندازی کنیم؟ 

همان‌طور که بالاتر عرض کردیم، راه اندازی سایت مزایای زیادی دارد. داشتن یک کسب و کار اینترنتی در رشد فعالیت و شغل شما تأثیر بسزایی دارد. شاید شما هم این سوال در ذهنتان باشد که آیا داشتن وب‌سایت می‌تواند برای شما درآمدزایی داشته باشد؟ جواب کاملا واضح است. بله! راه‌های زیادی برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد. از برپایی فروشگاه آنلاین گرفته تا وبلاگ نویسی سایت‌های آموزشی و یا حتی ارائه خدمات مانند مشاوره اینترنتی فقط چند نمونه کوچک از روش‌های درآمدزایی اینترنتی است. در ادامه چند نمونه از مزایای راه‌اندازی وب‌سایت را خواهیم دید.

مزایای راه‌ اندازی وب سایت اینترنتی

  • راه اندازی سریع اما کم هزینه: آیا شما دارای یک فروشگاه فیزیکی هستید؟ پس هرچه سریع‌تر دست به کار شوید و سایت فروشگاهی خود را بسازید. به راحتی و با چند کلیک ساده با هزینه‌ای بسیار کمتر از احداث فروشگاه خود می‌توانید سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید.
  • فروش همیشگی: کسب و کار اینترنتی برخلاف دنیای واقعی به زمان خاصی از شبانه روز محدود نیست. سایت شما بعد از احداث به طور شبانه روزی فعال است و درحال جذب مشتری و فروش خدمات است.
  • تبلیغات رایگان: سایت‌های اینترنتی از یک مزیت بسیار خوب بهره می‌برند و این مزیت تبلیغ رایگان است. شما بدون نیاز به هزینه برای تبلیغ با ایجاد محتوای خوب در موتورهای جستجو به صورت رایگان به مردم معرفی می‌شوید.
  • مشتری بیشتر، درآمد بیشتر: وب‌سایت وابسته مرز جغرافیایی نیست. شما با ساخت سایت می‌توانید محصولات و خدمات خود را به افراد جدید در مکان‌های بفروشید.
انواع روش‌های ساخت سایت

تصور کنید که قصد راه‌اندازی یک مغازه دارید. حتما قبل از هر چیز سوالاتی در رابطه با آن از خود یا دیگران می‌پرسید. مثلا چه نامی برای مغازه بگذارم؟ مکان مغازه کجا قرار داشته باشد؟ از چه سیستم فروشی استفاده کنم؟ و خیلی سوال‌های دیگر که قبل از اقدام به راه‌اندازی مغازه جواب آن‌ها را پیدا می‌کنید. حتی بعد از احداث مغازه هم تغییراتی در آن می‌دهید. مطمئناً تمام سعی خود را می‌کنید تا مغازه به بهترین شکل ممکن به نظر برسید. راه‌اندازی وب‌سایت هم دقیقا مانند مغازه است. با سوالاتی تقریبا مشابه و سختی‌های تقریبا مشابه. همچنین قبل از راه‌اندازی سایت باید بدانید که اصلا به چه چیزهایی احتیاج دارید. برای ایجاد و ساخت وب‌سایت می‌توانید از دو روش استفاده کنید.

  • ساخت وبلاگ: وبلاگ‌ها سیستم‌های ساده‌ای هستند که از آن‌ها فقط در جهت تولید محتوا و نوشتن خبر و مقاله می‌توان استفاده کرد.
  • راه اندازی سایت: وب‌سایت‌ها اما بسیار پیشرفته‌تر از وبلاگ‌ها هستند. امکان تولید محتوا و انتشار خبر، معرفی محصولات و فروش آنلاین و امکان عضویت از مزایای وب‌سایت‌ها است. برای ایجاد سایت نیز دو روش وجود دارد. روش اول برنامه نویسی است که نیاز به تخصص کافی دارد. روش دوم نیز راه‌اندازی سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (Cms) است. قبل از اینکه سایت خود را راه‌اندازی کنید باید سی ام اس خود را انتخاب کنید.

سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System نرم افزار‌های اینترنتی هستند که مدیریت سایت را برای شما تسهیل می‌کنند. این سیستم‌ها به شما کمک می‌کنند که بدون نیاز به علم برنامه نویسی سایت خود را احداث و مدیریت کنید. با استفاده از سی ام اس ها شما می‌توانید به سایت خود محتوا، عکس، ویدیو و… اضافه کنید. انواع مختلفی از Cms ها وجود دارد که هرکدام مزایای خود را دارند. در صورتی که درباره این سیستم‌ها سوالات بیشتری دارید، بهتر است مقاله‌ی انواع سیستم مدیریت محتوا را مطالعه نمایید. قبل از راه‌اندازی سایت بهتر است سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کنید.

انواع سیستم‌های مدیریت محتوا (Cms)

  • وردپرس (WordPress)
  • جوملا (Joomla)
  • دروپال (Drupal)
  • مجنتو (Magento)
  • بلاگر (Blogger)
  • اپن کارت (OpenCart)
  • پرستاشاپ (PrestaShop)